Thursday, April 30, 2009

Pertandingan Kawad Peringkat Sekolah - Episod Akhir

Hari nie hari ke-2 dah terakhir aku jadi juri hakim tak bertauliah, dengan bangga dan terhormat, aku ngan selambanya mengambil posisi nak potong markah hehehe. Hari nie semua pasukan ialah daripada kategori NGO iaitu Pandu Puteri, Pengakap, St John Ambulance, Puteri Islam dan PBSM.

Macam besa laa, kena menjerit lagi baru nak terhegeh-hegeh berkumpul. Sesi bergambar dimulakan dengan megahnya. Macam-macam posing ada. Dah abih ber-posing tiba laa acara yang tidak kurang rancaknya dalam bahagian pemeriksaan pakaian dan aksesori. Erm banyak aku potong sampai tak menang dakwat pilot G1.0 hahaha. Ada yang baik dari semalam, pakai pakaian lengkap, mungkin diaorang sedar kot banyak markah kena potong. Tapi aku potong juga hahaha.

Seterusnya masuk laa bahagian kawad kaki. Bestnya hari nie ramai perempuan, tak macam semalam. Kawad untuk hari nie pun ada yang bagus dan ada yang kurang bagus. Besa laa, macam-macam alasan aku dengar. Ada yang ketua platun masuk pasukan uniform lain., jadi takda sapa nak ajar. Ada yang menangis sebab tak dapat buat dengan baik. Berlatih lagi noo, tahun depan ada lagi. Dalam berkawad pun macam-macam hal ada lagi, bercakap dalam kawad, sebab tegur rakan buat salah, salahkan ketua pun ada sebab ketua platun keluar arahan yang tak sepatutnya, jadi apa lagi, terpinga-pinga laa anak buah hahaha. Takpa-takpa besa laa, ketua mana yang tak pernah silap, mesti adanya.

Tibalah penghujungnya, selesai jugak akhirnya pada jam 6 petang. Berbekalkan juri hakim yang tak bertauliah, dapat laa sumbangan daripada pihak KoKu. Segala penat lelah terbayar jugak dengan sebungkus hadiah hehehe.

K la nak balik kampung, anak saudara balik dari KL. Jumpa lagi no. Jadilah insan yang berguna kepada keluarga dan sekolah. Bubui.

2 komen:

skautmaste said...

Sedapnya mulut hang kata macam-macam NOOOO...kawe tahu demo ni Kadet Posmen, jadi janganlah dok potong markah tak bertempat...camna pun TQ kerana menyumbang dalam pertandingan tu. Takde hang kurang meriah sikit.. Kita wat seround lagi masa Karnival KoKurikulum nanti...

DiaNa said...

akulah mak anak sedara dia..
wahahahahhaah

Post a Comment